loading...

کارخانه مخزن پلی اتیلن پایپ ایران

بازدید : 120
يکشنبه 5 مرداد 1399 زمان : 11:36

مخزن پلی اتیلن:

مخازن ذخیره آب در انواع مختلفی مانند انواع مخازن پلی اتیلن، مخازن فلزی، مخازن فایبرگلاس، مخازن پی وی سی تولید و توزیع می شوند که هر کدام از این مخازن ذخیره آب بسته به نیاز می توانند در شرایط مختلف به کار بروده شوند.

تولید مخزن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره آب کم هزینه تر و دارای طول عمر طولانی تری می باشد. همچنین مخزن پلی اتیلن سبک وزن تر نسبت به سایر مخازن ذخیره آب بوده و بالطبع قابلیت جا به جایی آسان تری خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای تولید مخزن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره سازی، سادگی و یکپارچگی فرایند تولید مخزن پلی اتیلن و تنظیم ضخامت مخازن با کم یا زیاد کردن مواد اولیه پلی اتیلنی می باشد.

همچنین مخزن پلی اتیلن نسبت به سایر انواع مخازن ذخیره سازی، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی داشته و مواردی مثل زنگ زدگی در استفاده از مخزن پلی اتیلن وجود نخواهد داشت.

تست مخزن پلی اتیلن جدید:

اتصالات مخزن پلی اتیلن گاهی ممکن است شل شوند یا یک مخزن در طول حمل و نقل از کارخانه آسیب ببیند و گاهی اوقات، مخازن جدید با یک نقص کشف نشده از تولید کننده ارسال می شوند. بنابراین، بسیاری از ضمانت های جدید مخزن مستلزم انجام آزمایش آب قبل از استفاده از مخزن هستند. ابتدا تمام اتصالات (به عنوان مثال شیر توپ، اتصالات مخزن، شیلنگ) را نصب کنید و مخزن را در محل تعیین شده خود تنظیم کنید. سپس آن را با آب پر کنید و بگذارید چند روز بماند تا ببیند نشتی دارد. اگر مخزن جدید معیوب نبود، برای سازگاری با ضمانت با سازنده تماس بگیرید.

بازرسی مخزن پلی اتیلن:

چند روش نگهداری ساده می تواند باعث افزایش عمر یک مخزن پلی اتیلن و جلوگیری از ریزش آب یا کاهش تأثیر آن شود.

بازرسی قبل از سفر مخازن حمل و نقل افقی:

فرقی نمی کند قبل از حمل و نقل آن ها از دو ساعت، دو روز یا دو هفته قبل، مخازن پلی اتیلن افقی خود را بررسی کنید. همیشه فرایند را قبل از نشستن در صندلی راننده تکرار کنید. قبل از حمل و نقل جزئیات زیر را بر روی مخازن پلی اتیلن افقی بررسی کنید:

  • پیچ و مهره های خراب، شکسته و خم در قلاب یا باند.
  • نشت در اطراف دریچه ها، بند های مخزن یا درب ها یا لوله کشی.
  • شکاف یا شکاف در شکاف ها ایجاد می شود.
  • شیلنگ های ایمن نا درست.
  • پوشش های ایمن نا درست.
  • در درب یا مخزن که مانع انسداد یا گرفتگی شده باشد، تخلیه شود.

مرتباً حرکت تانک های افقی روی وسایل نقلیه حمل و نقل را بررسی کنید. مخازن نگهدارنده با تسمه های فلزی باید چندین بار در طول فصل مورد بازرسی قرار گیرند زیرا در صورت تغییر رو به جلو یا عقب می توانند داخل مخزن بریده شوند. لاستیک نازک یا کف را زیر تسمه های فلزی قرار دهید تا از این امر جلوگیری کنید. قلاب های فلزی معمولاً نیازی به این نوع محافظت ندارند.

بازرسی سایت مخزن ذخیره سازی عمودی:

هر بار که آن ها را پر کنید، مخازن خود را بصری کنید. مراقب آسیب های جسمی مانند سوراخ ها، شیرجه ها و ساییدگی ها باشید. اطمینان حاصل کنید که پایه ای که مخازن پلی اتیلن عمودی در آن قرار دارد جامد باشد. حیوانات می توانند زیر آن دفن شوند و باعث می شود پایه نا هموار شود. ضبط از هر بازرسی را در مورد مسئولیت یا ضمانت در مورد مسائل مطرح کنید. اتصالات پلی اتیلن چند لایه ای گاهی در هنگام خشک شدن بیش از زمستان نشت ایجاد می کنند، بنابراین در بهار حتما آن ها را بررسی کنید. برخی از مخازن قدیمی با اتصالات آهنی سیاه در مقابل اتصالات پلی اتیلن لوله‌کشی شده‌اند و پس از سال ها استفاده از آهن شروع به پوسیدگی از داخل می‌کند. به این اتصالات نیز نگاهی دقیق بیندازید. شاید بخواهید جایگزین کردن آن ها با اتصالات پلی اتیلن جدید تر را در نظر بگیرید.

ماندگاری مخزن پلی اتیلن:

تا چه مدت می توان انتظار داشت که مخزن پلی اتیلن دوام پیدا کند؟ صاحبان مخزن انتظار دارند که مخزن پلی اتیلن، حمل و نقل و مخازن کاربرد آن ها بیش از ضمانت سه تا پنج سال تولید کننده مخزن پلی اتیلن ادامه یابد. اما، یک مخزن چقدر طول می کشد؟چند ساله خیلی قدیمی است؟

هیچ جواب قطعی وجود ندارد. نگه داشتن مخزن تحت پوشش تا حد ممکن به محافظت از پلی اتیلن از خراب شدن ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. بیشترین آسیب UV در بیرون مخزن رخ می دهد، از دیوار خارجی شروع می شود و به مدت چند سال به سمت داخل گسترش می یابد و باعث می شود پلاستیک شکننده و سفت شود. به طور کلی انتظار می رود یک مخزن پلی در فضای باز کشف نشده علائم آسیب UV را طی 5 تا 8 سال نشان دهد.

رنگ فقط در کاهش اشعه ماوراء بنفش پلی اتیلن نقش بسیار کمی دارد. رنگ قرمز، سبز، سیاه، زرد، آبی یا سفید به عنوان یک رنگدانه مخلوط خشک در طی فرآیند قالب اضافه می شود، اما باعث محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نمی شود.

برخی از تولید کنندگان پلی استر از رنگ برای جدا کردن خطوط محصول استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک مخزن پلی اتیلن مخصوص دارای وزن مخصوص 1.5 ممکن است سفید باشد و یک مخزن مخصوص وزن مخصوص 1.9 ممکن است آبی باشد. برخی از رنگ به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند. اما شما نباید به رنگ مخزن به عنوان نشانه ای از گرانش خاص اعتماد کنید ، به خصوص هنگام مقایسه مخازن ساخته شده توسط تولید کننده مخزن پلی اتیلن.

سوالات زیر در مورد آن چه می توان برای جلوگیری از تخریب اشعه ماوراء بنفش انجام داد، تکیه کرد:

  • آیا می توان یک مخزن پلی اتیلن رنگ برای کاهش اشعه ماوراء بنفش رنگ کرد. نفوذ؟

مخازن پلی اتیلن از نظر شیمیایی بسیار شبیه تفلون هستند، بنابراین رنگ به خوبی به سطح مخزن نمی چسبد. با این حال، برخی از رنگ ها حاوی حلال هایی هستند که باعث می شوند رنگ "پلاستیک" گاز گرفته یا جذب شود. این رنگ های حلال معمولاً مخزن را تضعیف نمی کنند. در بعضی موارد، تولید کنندگان رنگ توصیه می کنند ناحیه را به رنگ 6363 نقاشی نکنند، در حالی که این امر به چسبیدن رنگ به مخزن پلی اتیلن کمک می کند، همچنین باعث افزایش وخیم شدن پلاستیک می شود. بیشتر رنگ ها به عنوان انعطاف پذیری مخزن در طول انبساط و انقباض شکسته می شوند. در بازار رنگ های قابل انعطاف وجود دارد که می توانند غشایی را روی مخزن ایجاد کنند.

با این حال، این رنگ ها به راحتی خراشیده و تراشه می شوند و به حفظ مداوم غشاء نیاز به بازپرداخت مداوم دارند. یکی دیگر از مضرات نقاشی مخزن این است که مانع از بازرسی بصری مخزن هنگام استفاده از نشانگر سیاه می شود. همچنین از مشاهده محتویات از طریق دیواره های مخزن جلوگیری می کند. به نظر می رسد در نقاشی به عنوان وسیله ای برای کاهش آسیب اشعه ماوراء

  • آیا پوشاندن مخزن پلی اتیلن با پلاستیک مشکی باعث کاهش UV می شود؟

پلاسنیک محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش محدود را ارائه می دهد، اما حتی به دلیل خراب شدن نور خورشید و باران، بار ها نیز با کیفیت مناسب جایگزین می شوند. استفاده از پلاستیک برای قرار دادن بیش از مخازن و ایمن سازی مناسب آن ها دشوار است.

  • آیا مخزن برای جلوگیری از تخریب اشعه ماوراء بنفش کاملاً محصور شده است؟

بهترین گزینه برای مدیریت این است که مخزن را در صورت استفاده نکردن از نور مستقیم خورشید دور کنید، ترجیحاً داخل ساختمان با درب بسته باشد. سازه ای محصور شده که از کل مخزن محافظت نمی کند، از UV کافی برخوردار نیست.

فاکتور هایی که طول عمر مخزن پلی اتیلن را تحت تأثیر قرار می دهند:

تنها راه برای ارزیابی دقیق خراب شدن مخزن و آسیب، انجام بازرسی های روتین هر پاییز و بهار است. در صورت امکان تصمیم خود را برای تعویض مخزن در یافته ها یا در تاریخ انقضاء ضمانت نامه، در صورت امکان، پایه گذاری کنید. فاکتور های زیر به طرز مطلوب در طول عمر مخزن نقش دارند:

  • امتیاز گرانشی ویژه بالا
  • پر کردن مجدد نادر
  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • استقرار ثابت

بازرسی کل مخزن پلی اتیلن:

این که آیا یک مخزن چند ساله است یا 20 سال سن دارد، تنها راه برای اطمینان از صحت ساختاری آن، انجام بازرسی ها قبل از استفاده در بهار و دوباره در پایان فصل برنامه است. بازرسی بهاره قبل از پر کردن اطمینان به شما می دهد که مخزن می تواند کود و سموم دفع آفات را که می خواهید در آن قرار دهید با خیال راحت ذخیره یا حمل کند. بازرسی های پاییز به ویژه توصیه می شود تا از پیش نیاز به خرید مخزن جدید قبل از بهار هشدار دهند. به عنوان مثال، اگر مخزن شما معیوب و یا غیر قابل استفاده به نظر برسد، شما زمان کافی برای در نظر گرفتن جایگزینی خواهید داشت.

تعیین بصری یک مخزن خوب از یک مخزن بد دشوار است. سه روش بازرسی ساده، نوشتن با جوهر محلول در آب، شمع با نور و ضربه زدن به خفاش بیس بال، می توانید دیوار های ضعیف شده و مناطق تحت تأثیر تنش را مشخص کنید. مهم است که تفاوت بین خراش های سطح، لعاب درون دیواره مخزن را بدانید. و ترک هایی که از دیواره مخزن امتداد دارند. از ایجاد ترک های بسیار ریز در دیوار مخزن پلی اتیلن، که معمولاً به عنوان شبکه ای از خطوط ریز ظهور ظاهر می شود که با انگشت نا چیز قابل احساس نیست. مخزن هنوز مایعات را نگه می دارد، اما تمامیت ساختاری آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. طغیان در هر دو مخازن پلی اتیلن با چگالی بالا و متقاطع رخ می دهد. این می تواند نشانه وخیم شدن جدی در پلاستیک باشد، که منجر به ترک و شکستگی می شود. ترک ها را می توان با یک ناخن انگشت احساس کرد. معمول است که مواد پلی اطراف پوسته سفیدتر از پلیمر اطراف باشد. اکثر خراش ها مقادیر دقیقه ای از پلیمر را جا به جا می کنند اما سطحی باقی می مانند.

  • خراش ها به سطح باز هستند. مواد جا به جایی در سطح مخزن مشهود است.
  • طعمه به عنوان وصله خطوط ریز نمایش داده می شود.
  • ترک خوردگی باعث عدم جا به جایی مواد می شود. خطوط بسیار ناگهانی ممکن است در زاویه های راست موازی یا متقاطع باشند. ترک خوردگی اشعه ماوراء بنفش در مراحل پیشرفته دارای پوستی خشک و تمساح است. انگشت ممکن است گرفت.

علامت گذاری مخزن پلی اتیلن با یک نشانگر محلول در آب:

طعمه زدن ممکن است آسیب UV را نشان دهد. هوس اشعه ماوراء بنفش، که دیدن آن بسیار دشوار است، در مناطقی شکل می گیرد که مخزن حداکثر در معرض نور خورشید باشد. وقتی مخزن را با یک نشانگر محلول در آب رنگ می کنید، خطوط بیشتر قابل مشاهده می شوند. این بازرسی با مالش نشانگر بر روی چندین بخش شش اینچی با شش اینچ در طرفین مخزن در معرض آفتاب، بالای آن و اطراف اتصالات انجام می شود. سریعاً جوهر را با یک دستمال خشک یا حوله کاغذی مالش دهید. جوهر به جای مانده به سطح مخزن نفوذ کرده است. خراش یکی از اولین علائم وخامت است، بنابراین مخازن با طعمه اغلب باید بررسی شوند. استفاده از مخازن فقط برای آب را در نظر بگیرید.

اگر مالش جوهر نشانه های واضح از خراش یا ترک خوردگی را نشان نداد، مخزن احتمالاً برای یک فصل دیگر استفاده مناسب است. اگر جوهر ترک و یا تار عنکبوتی را نشان دهد که در آن خطوط در آن حرکت می کنند، آسیب اشعه ماوراء بنفش کلاسیک نشان داده شده است. خراب شدن پیشرفته پلاستیک ظاهر شفاف یا "پوسیدگی خشک" را نشان می دهد و نشانگر از بین رفتن خاصیت ارتجاعی است. مخزن پلی اتیلن که چنین علائمی را نشان می دهد باید تعویض شود یا حداقل برای کود ها یا مواد شیمیایی مورد استفاده قرار نمی گیرد. مخازن با خطوط موازی در پلاستیک اطراف اتصالات باید سریعاً تعویض شوند یا فقط برای آب استفاده می شوند.

اگر اطلاعات بیشتری را در خصوص مخزن پلی اتیلن و قیمت مخزن پلی اتیلن می خواهید یا سؤالی دارید، لطفا با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید یا به سایت مخزن پلی اتیلن پایپ ایران مراجعه نمایید.

مخزن پلی اتیلن:

مخازن ذخیره آب در انواع مختلفی مانند انواع مخازن پلی اتیلن، مخازن فلزی، مخازن فایبرگلاس، مخازن پی وی سی تولید و توزیع می شوند که هر کدام از این مخازن ذخیره آب بسته به نیاز می توانند در شرایط مختلف به کار بروده شوند.

تولید مخزن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره آب کم هزینه تر و دارای طول عمر طولانی تری می باشد. همچنین مخزن پلی اتیلن سبک وزن تر نسبت به سایر مخازن ذخیره آب بوده و بالطبع قابلیت جا به جایی آسان تری خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای تولید مخزن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره سازی، سادگی و یکپارچگی فرایند تولید مخزن پلی اتیلن و تنظیم ضخامت مخازن با کم یا زیاد کردن مواد اولیه پلی اتیلنی می باشد.

همچنین مخزن پلی اتیلن نسبت به سایر انواع مخازن ذخیره سازی، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی داشته و مواردی مثل زنگ زدگی در استفاده از مخزن پلی اتیلن وجود نخواهد داشت.

تست مخزن پلی اتیلن جدید:

اتصالات مخزن پلی اتیلن گاهی ممکن است شل شوند یا یک مخزن در طول حمل و نقل از کارخانه آسیب ببیند و گاهی اوقات، مخازن جدید با یک نقص کشف نشده از تولید کننده ارسال می شوند. بنابراین، بسیاری از ضمانت های جدید مخزن مستلزم انجام آزمایش آب قبل از استفاده از مخزن هستند. ابتدا تمام اتصالات (به عنوان مثال شیر توپ، اتصالات مخزن، شیلنگ) را نصب کنید و مخزن را در محل تعیین شده خود تنظیم کنید. سپس آن را با آب پر کنید و بگذارید چند روز بماند تا ببیند نشتی دارد. اگر مخزن جدید معیوب نبود، برای سازگاری با ضمانت با سازنده تماس بگیرید.

بازرسی مخزن پلی اتیلن:

چند روش نگهداری ساده می تواند باعث افزایش عمر یک مخزن پلی اتیلن و جلوگیری از ریزش آب یا کاهش تأثیر آن شود.

بازرسی قبل از سفر مخازن حمل و نقل افقی:

فرقی نمی کند قبل از حمل و نقل آن ها از دو ساعت، دو روز یا دو هفته قبل، مخازن پلی اتیلن افقی خود را بررسی کنید. همیشه فرایند را قبل از نشستن در صندلی راننده تکرار کنید. قبل از حمل و نقل جزئیات زیر را بر روی مخازن پلی اتیلن افقی بررسی کنید:

  • پیچ و مهره های خراب، شکسته و خم در قلاب یا باند.
  • نشت در اطراف دریچه ها، بند های مخزن یا درب ها یا لوله کشی.
  • شکاف یا شکاف در شکاف ها ایجاد می شود.
  • شیلنگ های ایمن نا درست.
  • پوشش های ایمن نا درست.
  • در درب یا مخزن که مانع انسداد یا گرفتگی شده باشد، تخلیه شود.

مرتباً حرکت تانک های افقی روی وسایل نقلیه حمل و نقل را بررسی کنید. مخازن نگهدارنده با تسمه های فلزی باید چندین بار در طول فصل مورد بازرسی قرار گیرند زیرا در صورت تغییر رو به جلو یا عقب می توانند داخل مخزن بریده شوند. لاستیک نازک یا کف را زیر تسمه های فلزی قرار دهید تا از این امر جلوگیری کنید. قلاب های فلزی معمولاً نیازی به این نوع محافظت ندارند.

بازرسی سایت مخزن ذخیره سازی عمودی:

هر بار که آن ها را پر کنید، مخازن خود را بصری کنید. مراقب آسیب های جسمی مانند سوراخ ها، شیرجه ها و ساییدگی ها باشید. اطمینان حاصل کنید که پایه ای که مخازن پلی اتیلن عمودی در آن قرار دارد جامد باشد. حیوانات می توانند زیر آن دفن شوند و باعث می شود پایه نا هموار شود. ضبط از هر بازرسی را در مورد مسئولیت یا ضمانت در مورد مسائل مطرح کنید. اتصالات پلی اتیلن چند لایه ای گاهی در هنگام خشک شدن بیش از زمستان نشت ایجاد می کنند، بنابراین در بهار حتما آن ها را بررسی کنید. برخی از مخازن قدیمی با اتصالات آهنی سیاه در مقابل اتصالات پلی اتیلن لوله‌کشی شده‌اند و پس از سال ها استفاده از آهن شروع به پوسیدگی از داخل می‌کند. به این اتصالات نیز نگاهی دقیق بیندازید. شاید بخواهید جایگزین کردن آن ها با اتصالات پلی اتیلن جدید تر را در نظر بگیرید.

ماندگاری مخزن پلی اتیلن:

تا چه مدت می توان انتظار داشت که مخزن پلی اتیلن دوام پیدا کند؟ صاحبان مخزن انتظار دارند که مخزن پلی اتیلن، حمل و نقل و مخازن کاربرد آن ها بیش از ضمانت سه تا پنج سال تولید کننده مخزن پلی اتیلن ادامه یابد. اما، یک مخزن چقدر طول می کشد؟چند ساله خیلی قدیمی است؟

هیچ جواب قطعی وجود ندارد. نگه داشتن مخزن تحت پوشش تا حد ممکن به محافظت از پلی اتیلن از خراب شدن ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. بیشترین آسیب UV در بیرون مخزن رخ می دهد، از دیوار خارجی شروع می شود و به مدت چند سال به سمت داخل گسترش می یابد و باعث می شود پلاستیک شکننده و سفت شود. به طور کلی انتظار می رود یک مخزن پلی در فضای باز کشف نشده علائم آسیب UV را طی 5 تا 8 سال نشان دهد.

رنگ فقط در کاهش اشعه ماوراء بنفش پلی اتیلن نقش بسیار کمی دارد. رنگ قرمز، سبز، سیاه، زرد، آبی یا سفید به عنوان یک رنگدانه مخلوط خشک در طی فرآیند قالب اضافه می شود، اما باعث محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نمی شود.

برخی از تولید کنندگان پلی استر از رنگ برای جدا کردن خطوط محصول استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک مخزن پلی اتیلن مخصوص دارای وزن مخصوص 1.5 ممکن است سفید باشد و یک مخزن مخصوص وزن مخصوص 1.9 ممکن است آبی باشد. برخی از رنگ به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند. اما شما نباید به رنگ مخزن به عنوان نشانه ای از گرانش خاص اعتماد کنید ، به خصوص هنگام مقایسه مخازن ساخته شده توسط تولید کننده مخزن پلی اتیلن.

سوالات زیر در مورد آن چه می توان برای جلوگیری از تخریب اشعه ماوراء بنفش انجام داد، تکیه کرد:

  • آیا می توان یک مخزن پلی اتیلن رنگ برای کاهش اشعه ماوراء بنفش رنگ کرد. نفوذ؟

مخازن پلی اتیلن از نظر شیمیایی بسیار شبیه تفلون هستند، بنابراین رنگ به خوبی به سطح مخزن نمی چسبد. با این حال، برخی از رنگ ها حاوی حلال هایی هستند که باعث می شوند رنگ "پلاستیک" گاز گرفته یا جذب شود. این رنگ های حلال معمولاً مخزن را تضعیف نمی کنند. در بعضی موارد، تولید کنندگان رنگ توصیه می کنند ناحیه را به رنگ 6363 نقاشی نکنند، در حالی که این امر به چسبیدن رنگ به مخزن پلی اتیلن کمک می کند، همچنین باعث افزایش وخیم شدن پلاستیک می شود. بیشتر رنگ ها به عنوان انعطاف پذیری مخزن در طول انبساط و انقباض شکسته می شوند. در بازار رنگ های قابل انعطاف وجود دارد که می توانند غشایی را روی مخزن ایجاد کنند.

با این حال، این رنگ ها به راحتی خراشیده و تراشه می شوند و به حفظ مداوم غشاء نیاز به بازپرداخت مداوم دارند. یکی دیگر از مضرات نقاشی مخزن این است که مانع از بازرسی بصری مخزن هنگام استفاده از نشانگر سیاه می شود. همچنین از مشاهده محتویات از طریق دیواره های مخزن جلوگیری می کند. به نظر می رسد در نقاشی به عنوان وسیله ای برای کاهش آسیب اشعه ماوراء

  • آیا پوشاندن مخزن پلی اتیلن با پلاستیک مشکی باعث کاهش UV می شود؟

پلاسنیک محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش محدود را ارائه می دهد، اما حتی به دلیل خراب شدن نور خورشید و باران، بار ها نیز با کیفیت مناسب جایگزین می شوند. استفاده از پلاستیک برای قرار دادن بیش از مخازن و ایمن سازی مناسب آن ها دشوار است.

  • آیا مخزن برای جلوگیری از تخریب اشعه ماوراء بنفش کاملاً محصور شده است؟

بهترین گزینه برای مدیریت این است که مخزن را در صورت استفاده نکردن از نور مستقیم خورشید دور کنید، ترجیحاً داخل ساختمان با درب بسته باشد. سازه ای محصور شده که از کل مخزن محافظت نمی کند، از UV کافی برخوردار نیست.

فاکتور هایی که طول عمر مخزن پلی اتیلن را تحت تأثیر قرار می دهند:

تنها راه برای ارزیابی دقیق خراب شدن مخزن و آسیب، انجام بازرسی های روتین هر پاییز و بهار است. در صورت امکان تصمیم خود را برای تعویض مخزن در یافته ها یا در تاریخ انقضاء ضمانت نامه، در صورت امکان، پایه گذاری کنید. فاکتور های زیر به طرز مطلوب در طول عمر مخزن نقش دارند:

  • امتیاز گرانشی ویژه بالا
  • پر کردن مجدد نادر
  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • استقرار ثابت

بازرسی کل مخزن پلی اتیلن:

این که آیا یک مخزن چند ساله است یا 20 سال سن دارد، تنها راه برای اطمینان از صحت ساختاری آن، انجام بازرسی ها قبل از استفاده در بهار و دوباره در پایان فصل برنامه است. بازرسی بهاره قبل از پر کردن اطمینان به شما می دهد که مخزن می تواند کود و سموم دفع آفات را که می خواهید در آن قرار دهید با خیال راحت ذخیره یا حمل کند. بازرسی های پاییز به ویژه توصیه می شود تا از پیش نیاز به خرید مخزن جدید قبل از بهار هشدار دهند. به عنوان مثال، اگر مخزن شما معیوب و یا غیر قابل استفاده به نظر برسد، شما زمان کافی برای در نظر گرفتن جایگزینی خواهید داشت.

تعیین بصری یک مخزن خوب از یک مخزن بد دشوار است. سه روش بازرسی ساده، نوشتن با جوهر محلول در آب، شمع با نور و ضربه زدن به خفاش بیس بال، می توانید دیوار های ضعیف شده و مناطق تحت تأثیر تنش را مشخص کنید. مهم است که تفاوت بین خراش های سطح، لعاب درون دیواره مخزن را بدانید. و ترک هایی که از دیواره مخزن امتداد دارند. از ایجاد ترک های بسیار ریز در دیوار مخزن پلی اتیلن، که معمولاً به عنوان شبکه ای از خطوط ریز ظهور ظاهر می شود که با انگشت نا چیز قابل احساس نیست. مخزن هنوز مایعات را نگه می دارد، اما تمامیت ساختاری آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. طغیان در هر دو مخازن پلی اتیلن با چگالی بالا و متقاطع رخ می دهد. این می تواند نشانه وخیم شدن جدی در پلاستیک باشد، که منجر به ترک و شکستگی می شود. ترک ها را می توان با یک ناخن انگشت احساس کرد. معمول است که مواد پلی اطراف پوسته سفیدتر از پلیمر اطراف باشد. اکثر خراش ها مقادیر دقیقه ای از پلیمر را جا به جا می کنند اما سطحی باقی می مانند.

  • خراش ها به سطح باز هستند. مواد جا به جایی در سطح مخزن مشهود است.
  • طعمه به عنوان وصله خطوط ریز نمایش داده می شود.
  • ترک خوردگی باعث عدم جا به جایی مواد می شود. خطوط بسیار ناگهانی ممکن است در زاویه های راست موازی یا متقاطع باشند. ترک خوردگی اشعه ماوراء بنفش در مراحل پیشرفته دارای پوستی خشک و تمساح است. انگشت ممکن است گرفت.

علامت گذاری مخزن پلی اتیلن با یک نشانگر محلول در آب:

طعمه زدن ممکن است آسیب UV را نشان دهد. هوس اشعه ماوراء بنفش، که دیدن آن بسیار دشوار است، در مناطقی شکل می گیرد که مخزن حداکثر در معرض نور خورشید باشد. وقتی مخزن را با یک نشانگر محلول در آب رنگ می کنید، خطوط بیشتر قابل مشاهده می شوند. این بازرسی با مالش نشانگر بر روی چندین بخش شش اینچی با شش اینچ در طرفین مخزن در معرض آفتاب، بالای آن و اطراف اتصالات انجام می شود. سریعاً جوهر را با یک دستمال خشک یا حوله کاغذی مالش دهید. جوهر به جای مانده به سطح مخزن نفوذ کرده است. خراش یکی از اولین علائم وخامت است، بنابراین مخازن با طعمه اغلب باید بررسی شوند. استفاده از مخازن فقط برای آب را در نظر بگیرید.

اگر مالش جوهر نشانه های واضح از خراش یا ترک خوردگی را نشان نداد، مخزن احتمالاً برای یک فصل دیگر استفاده مناسب است. اگر جوهر ترک و یا تار عنکبوتی را نشان دهد که در آن خطوط در آن حرکت می کنند، آسیب اشعه ماوراء بنفش کلاسیک نشان داده شده است. خراب شدن پیشرفته پلاستیک ظاهر شفاف یا "پوسیدگی خشک" را نشان می دهد و نشانگر از بین رفتن خاصیت ارتجاعی است. مخزن پلی اتیلن که چنین علائمی را نشان می دهد باید تعویض شود یا حداقل برای کود ها یا مواد شیمیایی مورد استفاده قرار نمی گیرد. مخازن با خطوط موازی در پلاستیک اطراف اتصالات باید سریعاً تعویض شوند یا فقط برای آب استفاده می شوند.

اگر اطلاعات بیشتری را در خصوص مخزن پلی اتیلن و قیمت مخزن پلی اتیلن می خواهید یا سؤالی دارید، لطفا با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید یا به سایت مخزن پلی اتیلن پایپ ایران مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 976
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی